9 Eylül 2009 Çarşamba

BAŞKAN ADAYLARI

Ocak 2010'da yapılacak olan kongre Beşiktaş'ın geleceği için belki de tarihindeki en önemli kongre.Delegeler bu kongrede ne kadar sağduyulu olduklarını belli edecekler.Yıldırım Demirören geçen kongreyi stad maketiyle kazanmıştı ve zaman ne kadar çabuk geçiyor ki stad hala maket!!!Bakalım 2. defa şapkadan tavşan çıkarabilecek mi?
Kulüp bu kadar kötü yönetilirken ilginçtir ,muhalafet ölüm sessizliğinde.Aylar önce yemek yiyecekleri duyurulan "önde gelenler"(bu da ne demekse,nereden geliyoruz da bu adamlar önde geliyor veya önde geliyorlarsa şimdi neredeler de göremiyoruz) bu aralar sanki sözbirliği etmişçesine tek kelime etmiyorlar,hatta hiçbirinin hakkında başka konularda bile haber çıkmıyor.Bu sessizliği hayra yoralım ve hazırlık yapıyorlar diye ümit edelim.
Adaylık için ismi ilk geçen ise Murat Aksu. 1. Demirören döneminin 2. Başkanı,başkanın eski çalışma arkadaşı.Ramazan bayramından sonra adaylığını açıklayacağı söyleniyor ama kongrenin kapısında görmeden inanmamak lazım.Ama birilerinin başkanlığa niyet etmesi hiç yoktan iyidir.
Bu arada büyük başkan Demirören'de boş durmuyormuş.Kongre için çok güçlü bir yönetim oluşturmak için kolları sıvamış.Bu güçlü denen yönetim için aklına gelen ilk aday Celal Kolot,başkanın çocukluk arkadaşı,Tigana zamanı hem hocayla hem de başkanla ters düşen kişi. Görev yaptığı yönetimde kulübe 2 milyon euro vererek futbol şube sorumluluğunu satın alan ,pardon futbol şube sorumluluğuna getirilen zat.İstifa edince yatırdığı parayı geri almışmıydı hatırlamıyorum.Peki bu kongrede aynı pozisyonun bedeli ne kadar acaba?Borç arttığı için bence 5 milyondan aşağı olmaması lazım!!!
Kulübümüzün bu kadar dejenere edildiği bir dönem hatırlamıyorum arkadaşlar.Yönetim kurulu koltuklarının satıldığı bir dönem hiç olmamıştı.Celal Kolot ismi başlangıç.Yurtiçinden yönetime girmek için para verecek isimler illa ki mevcut ancak benim beklentim daha çok para verebilecek ve daha büyük ses getirecek isimler.
Kim olabilir?
1.Mübariz Mansimov-Azeri asıllı Rus işadamı.Abramovich'in Türkiye versiyonu.Armatör.Beşiktaşlı olduğu biliniyor.Kongre üyesi de yapıldı.Yönetime girme isteğini geçen yıl belirtmişti.Bence gözü başkanlıkta ama bekleyebilir.Veya ,daha büyük ihtimal,çok akıllı bir işadamı. 1 dönem daha Yıldırım Demirören'e katlanır.Borç bugün itibatıyla 153 milyon $. Borç 250 milyonu geçince bastırır parayı,geçer kulübün başına.Bence bu daha büyük ihtimal.
2.Telman İsmailov-Azeri asıllı Rus işadamı.Abramovich'in yakın arkadaşı.Antalya'da açılan Mardan Palace Otel'in sahibi.İstanbul aşığı.Çok bomba bir isim olur,takip edin.
Ocak'ta Yıldırım Demirören'in kazanması artık maketle falan olmaz.Bu sefer daha somut şeylerden konuşmak isteyecek.Dünya çapında bir hoca ve yönetimdeki bu tarz isimler gibi mesela.
Ama beni üzen kulübün bu yönetimle ve yönetim tarzıyla giderek Manchester City tarzına bürünmesi.Oysa tüm Beşiktaşlılar kulübün City değil Manchester United gibi kurumsal bir yapı haline gelmesini istiyor.Demirören bu yönetim şekliyle paralı Arap şeyhlerinin kötü bir taklidi gibi.Neden kötü taklit diyorum?Çünkü elin arabı parayı harcıyor ama karşılığında Robinho,Tevez ve Adebayor'u alıyor.Bizimki parayı harcıyor,karşılığında aldıkları ortada...
Beşiktaş delegeleri bu kongrenin öneminin umarım farkındalardır.Onlara bunu anlatmamız lazım arkadaşlar!!!

Hiç yorum yok: